lördag 6 mars 2021

Melodikrysset v. 9 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och ett sportlov är till enda här. Det ser ut att bli en härlig lördag. Solen lyser lite och det är några plusgrader. Men visst börjar vi med att se vad Eldeman bjuder på för Eldemanska favoriter.


L 3 Klart han börjar med melodifestival. Från 2002. Barbados "Världen utanför".

V 10 "The Rose" instrumentalt. Den borde väl handla om en ros enligt titeln. Tack och lov att han hittade något annat än S.O.S.

V 8 Sickan Carlsson sjunger "Jag ska sjunga för dig".

L 2 Det var på det här viset jag blev bekant med Batman. Oj, nu känner jag mig nästan gammal.

V 7 Alf Prøysen och Torhild Lindal "Tango för två".

V 9 Klassiskt, vad då halvklassiskt? "An der schönen blauen Donau".

V 3, L 9, L 4 En trippelfråga. Barbra Streisand med "Moon river" från filmen Breakfast at Tiffanys.

V 5 Björn J:son Linds mest kända låt "Brusa högre lilla å".

V 1 Melodifestival igen. Och då får Loa Falkman vara med "Symfonin".

L 6 I Asien som i "Sukiyaki".

L 1 Viktor Leksell med en låt som tydligen heter "Fantasi".

V 11 Sofia Källgren och Tommy Körberg från Skönheten och Odjuret. Eller som på utrikiska The Beauty and the beast. Det får avsluta dagens kryss.


Snabbt/kort:

L 3 Barbados

V 10 Ros

V 8 Carlsson

L 2 Batman

V 7 Alf

V 9 An

V 3 Breakfast

L 9 At

L 4 Tiffanys

L 5 Brusa

V 1 Loa

L 6 Asien

L 1 Leksell

V 11 Beauty


Jag stänger som vanligt av snabbgenomgången och tar mig an andra saker. Idag blir det varken hockey eller fotboll. Luleå spelar först på tisdag mot Skellefteå. Ett långt uppehåll för dom. Det kanske behövdes efter ett dåligt spel ett tag. Leeds spelar först på måndag mot West Ham United. Så idag blir det Vinterstudion med skidskytte nu och sen damernas 3-mil från VM i Oberstdorf. Nog för att vi redan vet vem som kommer att vinna.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar