lördag 20 mars 2021

Melodikrysset v. 11 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen. Det går undan och vi har till och med hunnit fram vårdagjämning. Det blir en lördag som brukar se ut som vanligt. Först ett melodikryss av och med Anders Eldeman och hans favoritlåtar. Sedan fortsätter den efter det.


V 12 Nog har han spelat "En sån karl" med Anne-Lie Rydé ett antal gånger.

L 2 Tv-serien musiken kommer ifrån är Snobbar som jobbar.

L 1, L 3, V 4 Charlotte Perrellis "Hero" tolkades av Linnea Henriksson.

L 5 Vi får höra Lennart Swahn som sig själv och som John Blund.

V 8, V 9 Och hur många gånger har inte spelat "The worrying kind med The Ark. Dessutom alltid gjort en riktig dubbelfråga av det och precis som alltid frågat efter andra delen i gruppens namn och sångaren Ola Salos förnamn.

L 14 Då måste en sjunga med då för att komma fram till det femte ordet. "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv".

L 6 Niklas Strömstedt sjunger sin "En väg till mitt hjärta".

V 10 Damen i visan heter Amanda. "Känner du Amanda Lundbom".

V 13 Lena Philipsson är rolig och bra hon. Här med nya "Lära så länge man lever".

V 4 "Jag ska måla hela världen lilla mamma". Det måste ju bli måla, men jag har ett vinkelord på fem bokstäver. Fast jag struntar i pilen och skriver in måla.

V 15 Nu börjar han ta med sig själv också. Tänk att man ska få skriva in Eldeman i krysset nu också.

V 7 Avslutar bra med Robyn som sjunger sin "Honey".



Kort, kortare, kortast:

V 12 Rydé

L 2 Snobbar

L 1 Charlotte

L 3 Linnea

V 4 Henriksson

L 5 Swahn

V 8 Ark

V 9 Ola

L 14 En

L 6 Niklas

V 10 Amanda

V 13 Lena

L 11 Måla

V 15 Eldeman

V 7 Robyn


Nu tutar lördagen vidare, för snabbgenomgången stänger jag av. Det blir lite skidskytte. Det blir lite tvätt och så blir det hockey. Äntligen får Luleå spela igen. Idag mot Leksand. Fotbollen spelades redan igår. Då vann Leeds över Fulham. Det blir en lördag idag också. Får se vad jag hinner med utöver detta.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar