lördag 30 januari 2021

Melodikrysset v. 4 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag, det är snö, det är kallt och det är januarimånads sista kryss. På måndag är det februari. Det går fort som vanligt. Ett melodikryss av och med Anders Eldeman startar som vanligt lördagen. Vad blir det för favoriter idag av Eldeman?



L 9 Börjar med en ganska ofta spelad låt. När han spelar Eurythmics blir det ofta "There must be an angel". Det är Annie Lennox som sjunger.

V 13, L 5 Så blev det skit på en gång när en fråga som han nu mer har börjad kalla tvådelad. En icke dubbelfråga alltså. Det är så illa. Det går fortfarande att göra två frågor av denna och spela låtarna efter varandra i två helt olika frågor, för det är vad det är. Först ut "Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske". Sedan "Han är min sång och min glädje".

V 9 Ronny Eriksson sjunger med Anna-Lotta Larsson "Force majeure".

L 11 Film och Karlsson på taket.

V 15 Shirley Clamp sjunger "It must have been love" fast på svenska. "När kärleken föds".

V 12 Jules Sylvain "Får jag låna nyckeln, Ann-Marie". Vi skriver in nyckel.

L 14, L 10 Så här ska det se ut, så visst borde han sluta göra det så kallade tvådelade frågorna. "Strangers in the night" med Mrs Miller. "Tusen och en natt".

V 1, L 6, V 7 En riktig trippelfråga. Det är Carl Michael Bellman som skrivit denna.

V 4 "Wake me up before you Go-Go" med Wham. Lite nostalgi, även om den inte är superbra. Det är också det enda Eldeman tror att Wham har gjort, förutom "Last Christmas" då förstås.

L 3 Åh Lilla huset på prärien. Det var inte igår. Den gillade jag. Läste att dom skulle göra en nyinspelning. Det är väl onödigt.

L 8 Lite melodifestival förstås måste han ha med. Molly Sandén med "Youniverse".

L 2 Owe Thörnqvist som i orginalet sjunger om "Albin och Pia".


Snabbt och kort:

L 9 Annie

V 13 Inte

L 5 Han

V 9 Anna-Lotta

L 11 Taket

V 15 It

V 12 Nyckel

L 14 En

L 10 Natt

V 1 Carl

L 6 Michael

V 7 Bellman

V 4 Wham

L 3 Lilla

L 8 Molly

L 2 Albin


Nä någon snabbgenomgång vill jag inte höra som vanligt. Återgår till mina andra sysslor. Det som idag blir lite längdskidor från Falun. Hockey då Luleå möter Hv71. Kanske hinner jag ge mig ut i vintervädret en stund. Det blir ingen fotboll. Leeds möter Leicester i morgon.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar