lördag 9 januari 2021

Melodikrysset v 1 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så var det lördag igen och första krysset för året, fast det egentligen är andra. Tänk att vi fick en extra vecka förra året som gick en bit in på det nya. Det är inte något mer annorlunda för det. Så vad hittar han för favoriter idag?


V 14 Eva Dahlgren får inledda dagens kryss med "Taxi".

L 10 Så dessa smurfar med "Gå och smurfa". Som naturligtvis är Gyllene Tiders "Gå och fiska". Då vill man att det ska nappa.

V 1, L 7, V 9 En riktig trippelfråga. Teaterbåten av Jerome Kern.

L 3, V 12 En riktig dubbelfråga på det. The Real Group sjunger Povel Ramels "Ta av dig skorna".

V 6 Konstigt "Idas sommarvisa", men inte var den med i Nya hyss av Emil i Lönneberga, tror jag.

L 4 Åke Grönberg med "Gungeligung".

V 13, L 2 Så startade datorn om mitt i allt, typiskt. Ska försöka komma i kapp. Arja Saijonmaa sjöng mycket av Mikis Theodorakis.

L 8 Från Snövit skriven Bröderna Grimm.

L 1 Så något riktigt bra "Hold the line" med Toto.

V 5 Från Så mycket bättre och fantastiska Tove Styrke sjöng "Fyll mitt glas nu". Som är Ana Diaz låt.

V 11 Edvard Blom läser något och han var i mello 20arton.

L 12 Så fick GES av sluta med "Stanna världen en stund". Och jag lyckades komma ikapp ganska bra, även om det blev lite stressande.


Kortare än kort:

V 14 Eva

L 10 Nappa

V 1 Teaterbåten

L 7 Jerome

V 9 Kern

L 3 Real

V 12 Group

V 6 Av

L 4 Åke

V 13 Mikis

L 2 Theodorakis

L 8 Grimm

L 1 Toto

v 5 Tove

v 11 Arton

L 12 GES


När snabbgenomgången kommer jag då kan jag stänga av och fortsätta lördagen med Vinterstudion. Idag bjuder dom på Skidskytte och längdskidor från Tour de Ski. Sen är det hockey. Luleå möter Oskarshamn. Ingen fotboll idag, för Leeds spelar FA Cup mot Crawley Town i morgon. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar