lördag 12 december 2020

Melodikrysset v. 50 2020

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det regnar här i Stockholm idag. Ni har det säkert bättre än jag. Det är inte många dagar till jul och det är bara regn. Lite tråkigt. I morgon dessutom Lucia. Då ska jag titta på TV, det är nämligen inspelat i Jukkasjärvi (med snö) och med elever från Musikgymnasiet i Boden. Björknässkolan, den skola jag gick i en gång för länge länge sedan.

Men nu tar vi oss an melodikrysset av och med Anders Eldeman. Vad blir det för repriser idag?


V 6 Tommy Körberg sjunger "Anthem" från Chess. Där spelas det schack.

L 1 Han smyger igång nästa veckas julkryss med "Nu tändas tusen juleljus". Sjunger gör Sissel Kyrkjebø.

V 10 Ja jag kan rekommendera er att se Leon av Luc Besson.

L 12, L 2, L 5, V 1 Jill Johnson och Robin Stjernberg med "Miles of blue".

V 12 "När det lider mot jul" Det strålar en stjärna... Lite mer inför julkrysset. För jag inte se annat än att denna förekommer till jul.

L 3, V 14 Och så här ska en dubbelfråga se ut. Ricky Martin sjunger, men eftersom jag inte kan språket eller är något fan av honom så vet jag inte titeln på låten.

V 8, V 7 Det gick ju bra. Så klarade han inte av det mer. Hade inte väntat mig annat heller. Tänk vad svårt det ska vara att spela dessa låtar var för sig och inte kalla det för en dubbelfråga eller tvådelad fråga som han nu börjat med. Först ut Vikingarna med "Säg du, säg ja". Det är Lionel Richies "Say you, Say me". Hade föredragit den istället. Sedan "Happy birthday sweet sixteen" som på svenska blev "Hon är sexton år idag". Han spelar ju ändå hela låtarna så varför göra en fråga av det.

V 9 Denna melodi handlar om Anna. "Anna du kan väl stanna?".

L 4 Så fick vi lite Bo Kaspers Orkester. Det är alltid lite härligt. Här med "Det rullar på".

L 11 Janne Lucas Persson spelar vad jag tror är "Jag vill hem till julen".

V 11 Här får vi höra Bob Hope sjunga "Thanks for the memory" med Shirley Ross

L 13 "Klang min vackra klocka".



Snabbt och kort:

V 6 Schack

L 1 Sissel

V 10 Leon

L 12 Jill

L 2 Johnson

L 5 Robin

V 1 Stjernberg

V 12 Jul

L 3 Ricky

V 14 Martin

V 8 Say

V 7 Idag

V 9 Anna

L 4 Bo Kasper

L 11 Hem

V 11 Hope

L 13 Min


Som vanligt blir det ingen snabbgenomgång för mig. Stänger av radion och inväntar Världscupen i skidskytte, damer stafett och herrar jaktstart. Sen blir det hockey då Luleå tar emot Djurgården. Leeds spelade redan igår, men förlorade tyvärr mot West Ham. Inte bra.

Det blir nog en lördag av det ändå.

Tack så jättellänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar