lördag 28 mars 2020

Melodikrysset v 13 2020

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ännu en lördag i detta läge, och ännu ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Lördagen ser ut att bli rätt bra. Solen skiner på rätt bra nu, men man ska väl inte ge sig ut i onödan. Får se vad det blir av denna. Men nu startar vi med krysset. Får se om det blir ett kryss utan Lill Lindfors idag.




L 7 Nanne Grönwall inleder dagens kryss med "Avundsjuk".

V 8, V 12 Det sket sig på en gång idag. VAD ÄR PROBLEMET? Detta är ingen dubbelfråga eller tvådelad fråga. Det är två helt olika frågor. SKÄMMES! Först ut är "Balladen om Herr Fredrik Åkare och den unga fröken Cecilia Lind. Sen kom Emil i Lönneberga. "Hujedamej".

L 8 Danska Aqua med "Barbie girl". Sångerskan heter Lene Nyström.

L 11 "Vi har det bra vi här bak i i bilen". Det borde vara bil vi ska skriva in.

V 9, V 13 Såhär ska en dubbelfråga vara. Det gör han genom ett gruppnamn. Gyllene Tider med "Leva livet".

L 10 Filmmusik av Francis Lai. Från filmen Love story.

V 6 Melodifestivalen och den otroligt dåliga låten "In the club" med Danny Saucedo. Ja det är inte många låtar som är bra när det gäller melodifestivalen, och denna tillhörde inte dom bättre om ni frågar mig.

V 4  Signaturmelodin till Downton Abbey. En serie jag inte sett en sekund av. Ok, nu ljög jag, kanske när jag zappat förbi och fram till någon annan kanal.

L 1 Från filmen Monica Z där Edda Magnason sjöng och spelade Monica Zetterlund.

V 5 Sjömannen heter Axel Öman.

L 2, L 3 Från musikalen "Sweeney Todd". Jag har inte sett musikalen men filmen av Tim Burton är otroligt bra.

L 9 " ut och pröva dina vingar".



Lite kortare:

L 7 Nanne
V 8 Lind
V 12 Emil
L 8 Lene
L 11 Bil
V 9 Gyllene
V 13 Tider
L 10 Lai
V 6 Danny
V 4 Downton Abbey
L 1 Edda
V 5 Axel
L 2 Sweeney
L 3 Todd
L 9 Gå

Så när radion är avstängd så löper dagen vidare. Men vad blir det utan sport. Ja vi får se. Fick just en påminnelse av att jag ska förnya mitt pass idag. Tänk att det hade jag glömt bort i dessa tider. Tur med påminnelse. Så jag får väl bege mig iväg och göra det alldeles snart då.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar