lördag 16 november 2019

Melodikrysset v. 46 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Tiden går och alla andra tar bilen. Vi närmar oss December med stora kliv och börjar med att gratulera Janne Anderssons och hans mannar till ännu ett mästerskap. Ja att EM-biljetten är klar. Så då blir det en härlig sommar även nästa år.Men nu är vi in grå och regnig novembermånad i alla fall här i Märsta. Och startar lördagen med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Tror ni det kommer att gå bra? Ja för oss säkert, men inte för Eldeman.



L 1 Krysset idag börjar han med Björn Skifs och "Håll mitt hjärta". Har han spelat den förr? Ja ett antal gånger, och det är ju bara två veckor sedan vi fick höra Björn och dessutom skriva in just Björn.

V 4 På det långa vinkelordet med hela 16 bokstäver skriver vi Löjtnantshjärtan.

V 12 Visste faktiskt inte att Dan Hylander hade släppt nytt. "Aldrig sluta drömma".

L 5 Frukten som ska in är bananer.

V 9 Tv-serien Friends eller som på svenska Vänner. Kanonserie och The Rembrandts låt "I'll be there for you"  nästan lika kanon.

L 3, V 11 Första halvan avslutas med en riktig dubbelfråga och en av dom få dragspelare jag känner till är Gnesta Kalle. Tror inte Eldeman kan många fler. Och ska man vara riktigt petig så är det inte ett för- och efternamn, så egentligen borde det ha stått ihop med ett bindestreck. Så därmed kan dubbelfrågan diskuteras.

V 6 "Come away with me" med Norah Jones får vara med väldigt ofta, och det är nog den enda låt han spelar med henne.

L 7 En inrättning. Ja det blir väl hotell och det var väl inte längesedan denna var med och med exakt samma fråga och svar.

V 8 "Jag gick mig ut afton".

L 4 Linnea Henriksson med "Vadå"

V 10 Ja det blir bara aska kvar. Också spelad förr med samma fråga och samma svar. "Smoke rings".

L 2 Till sist så får ABBA vara med. Längesen och längesen. Äh! Men visst "Move on" är kanske inte spelad så mycket och i alla fall inte på spanska. Kul att Eldeman hittar någon annan låt med ABBA.





Och så kort:

L 1 Björn
V 4 Löjtnantshjärtan
V 12 Dan
L 5 Bananer
V 9 Vänner
L 3 Gnesta
V 11 Kalle
V 6 Norah
L 7 Hotell
V 8 Ut
L 4 Linnea
V 10 Aska
L 2 On



När så radion är avstängd från snabbgenomgången så är det bara inta väntaläge. Det blir ingen fotboll med Leeds idag eftersom det är landslagsuppehåll med EM-kval. Men Luleå är och förbereder sig i Coop Norrbotten Arena och ska ta emot Oskarshamn. Innan dess ska jag nog trotsa regnet och gå till ÖoB som öppnade nytt här i Märsta igen. I torsdags öppnade dom porten till den nya butiken, men jag har inte hunnit vara där. Så det får bli en liten tur nu. I torsdags så var jag nära rekord i bowling. Det gick förvånansvärt bra och även om jag inte lyckades med det jag väntar på (nämligen snitta 200), så var jag nära med mina 194. Och det var ett tag sedan.

Tack så jättelänge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar