lördag 14 september 2019

Melodikrysset v 37 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Lördag igen och melodikrysset av och med Anders Eldeman igen. Ja ni vet han som inte vet vad en riktig dubbelfråga är. Jag tror inte det kommer att bli någon bättring denna lördag. Denna lördag som jag längtat till, men mer om det senare. För nu kryssar vi.



V 13 "Även en blomma" med Anni-Frid Lyngstad har han spelat några gånger. Så då blir det lite ABBA inslag kan man säga och vi börjar med att skriva in Frida.

L 10 Då sjunger vi med. "Det går en vind över vindens ängar. Det fladdrar till i en tyllgardin." Så tacksam att vi slapp höra Håkan Hellströms tolkning.

L 1 Åh! Simpsons. Det är inte så att jag följer det och ser allt, men ibland och då älskar jag det. Dom bor i Springfield.

V 7 Från Fem myror är fler än fyra elefanter i Lennart Palms tolkning. Bokstaven i och Magnus utklädd till I som i Igelkott.

L 3 Här får vi höra Colombianska Shakira. Fråga mig inte vad låten heter. Det gjorde ju ändå inte Eldeman heller.

V 11, L 9 En riktig dubbelfråga i alla fall. Vi får höra Rasmus och Oskar från Rasmus på luffen som sjunger. Det var inte längesedan jag hälsade på dom i Astrid Lindgrens värld.

V 14 Povel Ramels "Far jag kan inte få upp min kokosnöt".

L 8 Det är mycket Avicii nu. Har aldrig riktig förstått mig på den musiken/stilen. Kommer nog aldrig att göra det. Och nu hyllas Tim Bergling överallt. Men visst är det tråkigt att han gått bort. Tror inte det är någon som fått så stor uppmärksamhet efter en bortgång.

L 2  Swing it magistern. Charlie Norman.

V 5 "Go west" med Pet Shop Boys.

L 12, L 4 Jan Malmsjö från "Släpp fångarna loss det är vår". Och en riktig dubbelfråga minsann.

L 6 "Put your hand".

V 15 Som avslutning skriver vi en tupp eftersom Cornelis Vreesvijk sjung sin "Hönan Agda" på holländska.



Kortare:

V 13 Frida
L 10 Vind
L 1 Springfield
V 7 Igelkott
L 3 Shakira
V 11 Rasmus
L 9 Oskar
V 14 Far
L 8 Tim
L 2 It
V 5 Pet Shop Boys
L 12 Släpp
L 4 Loss
L 6 Put
V 15 Tupp


När så radion är avstängd är det bara att vänta till det som jag längtat till. Det är äntligen dags för SHL-premiär och Luleå tar emot Växjö i Coop Norrbotten Arena. En repris på kvartsfinalen från förra säsongen. Då Luleå skåpade ut regerande svenska mästarna lätt. Tror det blir samma visa nu. Luleå ser ruskigt starka ut med nyförvärv som Tyrväinen, Illomäki och Hållander. Men premiär är alltid premiär, så visst kan det egentligen gå hur som helst. Mitt tips på hur det slutar kan läsa om i gårdagens inlägg.
Leeds spelar i morgon då de möter Barnsley.

Tack så jättelänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar