lördag 31 augusti 2019

Melodikrysset v 35 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ännu en lördag och en fin sista lördag i augusti. Vad Eldeman gör för ett kryss idag. Ja det vet vi redan, men visst sitter jag här och löser.




L 1, L 14 Börjar med en riktig dubbelfråga i alla fall. Men smurfhits nej, nej. Titeln är förstås inte "Sommarsmurfar" utan "Sommartider" av Per Gessle.

L 5 En marsch om en general och flera blir generaler.

V 1 Det är en röst det. Sarah Klang. "Call me"

L 10, L 3 Lite Karl-Gerhard får bidra till ännu en riktig dubbelfråga. "Tack ska du ha"

L 2  R E M med "Losing my religion" Bra grupp, bra låt. Har för mig att det inte var speciellt länge sedan Eldman spelade just denna.

V 7 Så börjar han om att spela signaturmelodin från Bron igen. Lustigt nog så har jag inte sett den, vet inte varför. Jag gillar ju Sofia Helin som spelar Saga Norén.

V 12, V 13 Så gick det förstås inte hela vägen idag heller. Detta är ingen DUBBELFRÅGA Anders Eldeman! Först ut "Himlen är oskyldigt blå" Ted Gärdestad. Och då behöver han inte spela hela låten. Sen spelades "Det gåtfulla folket" Beppe Wolgers. Och då behöver han inte spela hela låten. Ett par helt olika illustrationer säger han själv flera gånger och kallar det ändå för dubbelfråga.

V 9 Dragspel med Andrew Walter.

L 8 Så blev det lite "New York, New York" också.

L 4, V 6 Så här ska det gå till. Varför hålla på envisas med olika illustrationer när han kan. Operan är La Boheme och rollen Mimi.

V 11 "Mr Tamburine man" Mr blir väl Herr då antar jag.

V 8 "Du är så yeah yeah wow wow" Martin Svensson från 1999. Det är svårt att lista ut när man ska ha en siffra och fått första bokstaven N och sista O redan. Jag kan inte komma på det. Kan någon hjälpa mig?




Kortare:

L 1 Sommartider
L 14 Per
L 5 Genreraler
V 1 Sara Klang
L 10Du
L 3 Ha
L 2 R E M
V 7 Bron
V 12 Ted
V 13 Beppe
V 9 Andrew
L 8 New
L 4 La Boheme
V 6 Mimi
V 11 Herr
V 8 Nio


Stänger av radion och låter dagen löpa vidare. För jag tänker inte löpa. Det närmaste löpa jag kommer är löparen som ligger på bordet. Få nu inga dumma fantasier för det är varken Yolanda Ngarambe, Andreas Kramer eller någon annan. Dom är fullt upptagna med Friidrott-SM. 
Idag spelar Leeds i ett tidigt toppmöte mot Swansea. Luleå möter Liberec i CHL. Det är den dagen. Ja jag hinner säkert med annat också.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar