lördag 19 januari 2019

Melodikrysset v. 3 2019

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Lördag igen och ett melodikryss av och med Anders Eldeman börjar dagen. Dagen som är kall. Just nu -8 grader. Ja egentligen tycker jag inte det är så kallt, men i den del av landet jag befinner mig så är det kallt. Men det sägs att solen ska titta fram i Märsta, så det kan nog bli en underbar dag. Jag tippar att det blir någon dubbelfråga som inte är en dubbelfråga idag.



L 4 "Are you lonesome tonight" indleder dagens kryss. En instrumental version.

V 8, L 8 Börjar med en riktig dubbelfråga i alla fall. Peps Persson är artistnamnet och Per Persson det riktiga (fast egentligen Per-Åke) "Alldeles lagom".

L 1, V 7, V 3 En riktig trippelfråga också. Från filmen som alla hyllar och jag inte sett. Jag brukar gilla musikalfilmer, men när jag började se La La Land som fastnade jag inte. Så jag slutade se och därmed inte sett den. Kan inte säga varför.

L 2 Åh, så får äntligen Lennart Palm vara med igen. Signaturen till Ville, Valle och Viktor spelades.

L 6, V 9 En riktig dubbelfråga till, än så länge går det bra. Sabina Ddumba "Varför är kärleken röd" från Så mycket bättre.

V 11 En amerikansk melodi som Lill-Babs sjöng på svenska. Här blev det finska. Antar att det blev en fnurra på tråden.

V 10, V 16 Oj, en till riktig dubbelfråga. Roxy Music skriver vi in här. "Love is the drug".

L 15 "Sången om syrsor"

V 14, L 5 Javisst hade jag rätt, då gick det inte längre. Snälla Eldeman gör två frågor av en sådan. Detta är fortfarande ingen dubbelfråga så kalla det inte det. Först ut var Cleo Laine med " Eleanor Rigby". Sedan "Son of a preacher man" med Dusty Springfield.

V 6 Så ska han spela från melodifestivalen. Ja då väljer han Samir och Viktor. Tror faktiskt inte det finns så mycket sämre. Melodifestivalen är nog dålig som den är och då väljer han ändå ut det allra sämsta av det sämsta.

L 12 Rolf Lassgård sjöng Lennart Helsings "Dinkeli dunkeli doja"

L 13 Charlotte Perelli sjöng sin version av Eric Gadds "Do you belive in me" från, ja just det Så mycket bättre.



Snabbare och kortare:

L 4 Are
V 8 Peps
L 8 Per
L 1 La
V 7 La
V 3 Land
L 2 Viktor
L 6 Sabina
V 9 Bättre
V 11 Fnurra
V 10 Roxy
V 16 Music
L 15 Om 
V 14 Cleo
L 5 Dusty
V 6 Samir
L 12 Rolf
L 13 Eric


Då var radion avstängd och krysset löst. Vad som väntar nu. Ja först lite Vinterstudion och sedan hockey från Coop Norrbotten Arena då Luleå tar emot Färjestad. Den går till och med på TV 4, så alla som har tv kan alltså se den om man vill. Leeds möter Stoke på bortaplan. Dock samtidigt som hockeyn, men det går nog att följa ändå. Ja och sen är ju dagen nästan över.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar