lördag 12 januari 2019

Melodikrysset v. 2 2019

Godmorgon, godmorgon. Och jag är så välkommen tillbaka. Jag har inte kunnat vara med här på ett tag då jag varit på annat håll och det var en del annat som stod i vägen. Ja just på lördagar också. Men nu äntligen sitter jag här med er på det nya året. Så då får vi se vad Eldeman bjuder på. Det är i alla fall en härlig dag. Solen tittar fram lite och någon minusgrad. Några snöfläckar ligger kvar. Måste ju även passa på att önska alla god fortsättning och ett underbart nytt år.




L 4 Detta kryss börjas med att Dolly Parton sjunger.

V 7 "Bä Bä vita lamm" Och av lammet får vi ull.


L 6, L 15 Han börjar med en riktig dubbelfråga. Det spelas någon märklig version av "Du är den ende".

V 8, V 13, L 9 En riktig trippelfråga också. Och det med filmen "Borta med vinden"

L 2, V 10 En riktig dubbelfråga till. Låten "Private Emotion" där vår svenska Meja gästspelar med Ricky Martin.

V 5, L 1 Den faktiska rätt roliga brittiska tv-serien Skenet bedrar.

L 11 Så blev det "Snabbköpskassörskan" fast med annan text. I orginalet borde han vara kund.

L 13 Denna handlar om mor.


V 12 "Sträck ut din hand" det är Lars Berghagens låt det.

L 5 Ett klassiskt stycke och det blev det klassiska "Finlandia" av Jean Sibelius.

V 3, V 16 Oj en riktig dubbelfråga till. Det innebär att han klarar hela krysset med riktiga dubbelfrågor. Artisten som söks är Ed Sheeran.

L 14 "We are all the winners" Jo den har varit med några gånger.



Här blir det kort:

L 4 Dolly
V 7 Ull
L 6 Du
L 15 Ende
V 8 Borta
V 13 Med
L 9 Vinden
L 2 Meja
V 10 Ricky
V 5 Skenet
L 1 Bedrar
L 11 Kund
L 13 Mor
V 12 Lars
L 5 Sibelius
V 3 Ed
V 16 Sheeran
L 14 We


Så där då var det kryssat och klart efter mitt långa uppehåll, men nu ska jag försöka vara med alla lördagar jag bara kan ända fram till jul. 
Radion är nu avstängd för någon snabbgenomgång behöver jag inte.
Idag väntar Vinterstudion med skidor och allt därtill. Sedan blir det hockey då Luleå har åkt till Örebro för att ta sig an andra matchen i dubbelmötet. 
Det blir ingen fotboll, för Leeds såg jag igår när dom vann med 2-0 över Derby.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar