lördag 5 augusti 2017

Melodikrysset v. 31 2017

Godmorgon krysskamrater. Det är lördag och ännu ett melodikryss. Jag sitter här i Märsta, där det verkar blåsa en del. Det ser annars rätt ok ut vädermässigt. Jag sitter här med en usel jobbdator då min egna har fått för sig att jag inte ska få komma ut på nätet. Det ska nog gå bra ändå. Jag ska göra mitt bästa för att hänga med.




V 12, V 14 börjar med en riktig dubbelfråga. Inte den bästa versionen av Ted och Kenneth Gärdestads"Sol, vind och vatten". Men och andra sidan har Laleh inte gjort något bra den senaste tiden.

L 11, L 13 Och en riktig dubbelfråga till. Jacques Brel sjunger en egen visa som handlar om öl.

L 1, L 4 En dubbelfråga till, och riktig ännu en gång. Kommer fram till "I Lissabon där dansa de" och Portugal.

V 4 Här får Per Eggers sjunga.

L 3 Soloinstrumentet är cello.

L 2 Tomas Ledin sjunger sin låt "De dagar vi drömt om"

L 6, V 8 Tro det eller ej, men ännu en riktig dubbelfråga. Även här står det lite still, men får fram att det är sjöman och Nice. I och med Taubes "Tango i Nizza"

V 7 Robin Bengtsson som jag inte riktigt kan med sjunger "Like a Stevie Wonder"

V 9  Så var det bara att sjunga med och komma fram till ocean. "My bonnie lies over the ocean"

L 10 Härlig låt som jag minns från min MTV-tid. "Should I stay or Should I go" med The Clash.

L 5 Instrumental version av "Yellow submarine". Det borde bli gul om jag kan färgerna rätt.

V 15 Phil Collins får avsluta med "Can't hurry love"


Avkortat:

V 12 Gärdestad
V 14 Laleh
L 11 Brel
L 13 Öl
L 1 De
L 4 Portugal
L 4 Per Eggers
L 3 Cello
L 2 Ledin
L 6 Sjöman
V 8 Nice
V 7 Robin
V 9 Ocean
L 10 Clash
L 5 Gul

L 15 Phil


Så var detta också löst, men nog var det lite klurigt. Det gick i alla fall tillslut, och det även med en skitdator. Nu väntar dagen som den ser ut. Friidrotts-VM har ju dessutom börjat. Diskuskastaren Daniel Sthål, vilken härlig kille. Till final igår och stor medaljchans, ja rent av guld. Sen är det Usain Bolts sista föreställning. Och även Mo Farahs sista tävlingar. En blivande legende och två legender som tar avsked.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar