lördag 12 augusti 2017

Melodikrysset v- 32 2017

Godmorgon krysskamrater. Nu är vi redo för ett nytt melodikryss av och med Anders Eldeman. Jag är det i alla fall. Det är ett regnigt Märsta såhär på morgonen och jag är rädd att det skulle fortsätta hela dagen. Det gör dock inte så mycket. Igår var det så torrt och varmt, så lite blött kan få komma. Jag ska ändå bara göra det jag ska göra. 
Nu får vi se vad det är för en Taubevisa som kommer idag. Kanske till och med någon ABBA. Nu börjar det bli lite för länge sedan.




V 1, V 12 Börjar med en dubbelfråga, och en riktig dessutom. Och blev det inte BAO. Jo "Födelsedagsvals till Mona".

L 1 Allt som Lill-Babs sjunger har Lars Forssell skrivit. Ja det mesta i alla fall. Eller i alla fall väldigt mycket.

V 13 En instrumental version av Beatles "Let it be". Så nu har Eldeman fått lite Beatlesfeber. Förra veckan den gula undervattensbåten. Nästa vecka gissar jag på "All you need is love".

V 11 Jerry Lee Lewis med "Poison love".

V 6 Rolf Lassgård får sjunga lite också.

V 4, V 10 En riktig dubbelfråga igen. Han har verkligen blivit bra på det nu. Dana Dragomir spelar "Visa vid vindens ängar" som börjar "Det går en vind över vindens ängar" med sin panflöjt.

V 9 Nice! Lite nostaligitime. "Dover Calais" med Style.

L 7 "Jag har en liten melodi".

V 15, L 3 "My heart goes boom". Med hon som badar i Skellefteåälven med kläder på. Miss Li. Riktig dubbelfråga också.

V 8, V 2 Det gick inte hela vägen. För det här är ingen riktig dubbelfråga. Även om han klarat det länge nog, så var det för mycket begärt.

Först var det "Sunny girl" med Hep Stars. Sedan Dolly Partons  "I will allways love you".

V 14 "The way you look tonight" Det kom när han nämnde Per Gessle och när jag fick stäver från L 5. Jag hade ingen aning på denna.

L 5 Åh nej! Inte opera, men det är klart han måste ha med det också. Fast av någon anledning så vet jag att "Nessun Dorma (Vincero)" kommer från Turandot.
Kortform:

V 1 Födelsedagsvals
V 12 Mona
L 1 Forssell
V 13 Let
V 11 Lee
V 6 Rolf
V 4 Det
V 10 Vind
V 9 Style
L 7 Melodi
V 15 Miss
L 3 Li
V 8 Girl
V 2 Dolly
V 14 Look
L 5 Turandot


Så då var det löst tillslut idag också. I det regniga vädret får jag se vad jag gör. Går säkert att hitta på något ändå. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar