lördag 31 augusti 2024

Melodikrysset v 35 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Ännu en vecka närmare slutet. Det är lördag igen oh dags för ett melodikryss. Sommaren håller i sig. Ser ut att bli rätt härligt även idag. Men som sagt, ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson börjar dagen.


V 6, V 12 Börjar med "Titanic" med Mikael Wiehe.

L 5 Så blev det danska i form av "Imse vimse spindel". Den danska titeln hoppar jag över.

V 1 Spice Girls genombrott "Wannabe".

L 11 "Ta av dig skorna" i en instrumental version.

V 13 Babblarna med "Här är jag".

L 12 Markoolio sjunger sin "Mera mål" på finska. Finska titeln hoppar jag också över.

V 8 "Ombra mai fu" med Elin Manahan Thomas. Aria av Georg Friedrich Händel.

V 10 "Singin' in the rain" med Gene Kelly.

L 2 Stephanie med "Ouragan". Prinsessan av Monaco.

L 7 Finn Zetterholm som på svenska sjunger "It's a long way to Tipperary".

V 9 Ibland går det lite syntmusik även hos mig. Kraftwerk och "The Model" kan vara ett sådant undantag. På tyska blir det då "Das Modell".

L 3 "Preludes" av Claude Debussy.

L 4 "Om vi inte var två" från animerade filmen Monsters Inc avslutar dagens kryss.


Kortare här:

V 6 Titanic

V 12 Mikael

L 5 Spindel

V 1 Spice Girls

L 11 Skorna

V 13 Babblarna

L 12 Mål

V 8 Händel

V 10 Gene

L 2 Prinsessa

L 7 Its

V 9 Das

L 3 Claude

L 4 Inc


Jag har stängt av och hoppat över. Därmed väntar jag in Leeds match mot Hull. Det kan ju faktiskt hända att jag gör något annat innan dess också. Eller ganska troligt skulle jag vilja säga.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar