lördag 17 augusti 2024

Melodikrysset v 33 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Jag ska inte börja med att be om ursäkt, men idag är jag äntligen med igen. Äntligen är melodikrysset tillbaka på rätt tid igen. Så även jag. OS har varit trevligt och spännande, jag har dessutom börjat jobba. Ja det har jag gjort i två veckor till och med. Men denna lördag börjar jag med ett melodikryss av och med Annika Jankell eller är det Anna Charlotta Gunnarsson. Jag har ju inte hängt med på några veckor.


V 9 Börjar med "Without you" med Mariah Carey. Den som inte hör Erik Grönwalls cover gör genast det.

L 4, L 7 Lite dragspel, och det är "Till mitt eget Blue Hawaii" som spelas.

V 12 "Boro Boro" med Arash. Han är väl från Iran.

L 6 "They can't take that away from me" med Ove Linds Orkester.

L 10 Albin Lee Meldau med "Farväl".

L 3 London Symphony Orchestra tolkar "Reach out (I'll be there)".

V 5 "Galen i glass" med Nassim Al Fakir.

L 8 "Är det min tur" med bland andra Sara Lindh och Peter Jöback. Från musikalen Cabaret.

V 13 "La det vare meg" med Svenn-Erik Fjeldberg. Originalet "Let me be the one".

V 2, V 11 Maffiga musiken från Pirates of Caribbean.

L 2 Åh! Patti Smith med "Beacuse the night".

L 1 Cazzi Opeia med "Give my heart a break".

V 1 "Jon Andreas visa" med Siw Malmkvist. Orginalet "Ode to Billie Joe".


Lite kortare här:

V 9 Mariah Carey

L 4 Eget

L 7 Hawaii

V 12 Iran

L 6 They

L 10 Albin

L 3 Reach

V 5 Al

L 8 Cabaret

V 13 Let

V 2 Pirates

V 11 Caribbean

L 2 Patti

L 1 Opeia

V 1 Ode


Även om jag varit frånvarande några veckor så gör jag som jag brukar när det gäller snabbgenomgången. Lägger den på golvet och hoppar över den. Därmed återgår jag till helgens sysslor. Det blir nog allt möjligt, ingenting och lite till.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar