lördag 17 februari 2024

Melodikrysset v 7 2024

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och en solig sådan, dock mycket slask. Men jag startar dagen med ett melodikryss som så ofta. Idag av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


L 3 Fint! Börjar med The Doors och "Break on through (To the other side)".

V 1 Vikingarna med "Den stora dagen".

L 7, L 13 Alpahvilles "Big in Japan" på tyska. "Japan ist weit" med Sandra.

V 8 Jussi Björling sjunger "Nessun dorma" från operan Turandot.

L 1, V 12 "Don't start now" med Dua Lipa.

V 11 Då kommer panflöjten till "Mio min Mio" fram.

L 2 "Möt mig i gamla stan" med Magnus Carlsson. Gillar inte när dom frågar på vilka platser låtar kom i tjottaballongen. Av stäverna att döma blev den nia.

V 5 The Shadows spelar "Apache".

L 9, L 6 Vi hör Tracy Chapman med "Fast car".

V 10 Winer Sängerknaben med "Alle vögel sind schon da". Som på svenska heter "Alla fåglar kommit re'n".

L 8 Sanna Nielsens genombrott som elvaåring. "Till en fågel".

L 4 Celia Cruz med "La vida es un carnaval". Då blir det rumba som dansas om en nu känner för det. Jag tillhör skaran som inte känner för det.

V 14 Fint att sluta med ledmotivet till Rocky. "Gonna fly now".


Kortare också:

L 3 The Doors

V 1 Den stora dagen

L 7 Big

L 13 In

V 8 Turandot

L 1 Dua

V 12 Lipa

V 11 Mio

L 2 Nia

V 5 Apache

L 9 Tracy

L 6 Chapman

V 10 Ren

L 8 Till

L 4 Rumba

V 14 Rocky


I vanlig ordning stänger jag av till snabbgenomgången och fortsätter dagen på annat sätt. Det blir Vinterstudion med skidskytte, säkert längdskidor. Fotboll då Leeds återigen möter Plymouth. Och hockey då Luleå möter Linköping. Kommer jag hinna något annat. Ja då det är jag helt säker på.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar