lördag 30 december 2023

Melodikrysset v 52 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och årets sista kryss. Att jag inte var med förra veckan beror på att jag var på resande fot. Nu har dock foten stannat och jag kan vara med och lösa melodikrysset av och med Annika Jankell. Där jag är nu är det några snöflingor, -12 och snötäckt mark.


V 1 Börjar med Beatles och "Rock and roll music".

L 1, V 9 En "Nyårshälsning" från Billquist Ulla.

V 5 Eurodisco med Blümchen "Heut' is mein tag".

V 6 Härligt med La Linea eller Linus på linjen.

L 2 "Minns det som i går" med Anna Ternheim.

V 3 "Nu" med Oscar Zia.

L 3 Den klassiska musiken "Zorbas dance" med Mikis Theodorakis från filmen Zorba.

L 4 Afrodite blir det utan bindestreck. "Never let it go".

V 11 Den onde, den gode, den fule. Fantastiska filmen med Clint Eastwood och musik av Ennio Morricone.

V 7, L 8 "Power all our friends" med Richard Cliff. Varför gör hon så att efternamnet ska komma först. Andra gången denna dag.

V 10 Electric Light Orchestra eller E L O, "Livin' thing".

V 12 Taylor Swift med "New Years Day".

L 7 "Underbart är kort" där kompositören är Povel Ramel.


Lite kortare:

V 1 Beatles

L 1 Billquist

V 9 Ulla

V 5 Euro

V 5 Linus

L 2 Anna

V3 Zia

L 3 Zorba

L 4 Afrodite

V 11 Fule

V 7 Richard

L 8 Cliff

V 10 E L O

V 12 Taylor

L 7 Ramel


Då kan jag stänga av och fortsätta dagen. Tour de Ski börjar. Luleå möter Skellefteå i Skellefteå. Det blir en dag även dagen före sista dagen på detta år. Ingen fotboll då Leeds spelade redan igår och tyvärr förlorade mot West Bromwich.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar