lördag 9 december 2023

Melodikrysset v 49 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen i ett snöigt Märsta. Jo den ligger kvar efter några plusgrader. Börjar dagen som vanligt med ett melodikryss, denna gång av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V 9, V 3 Börjar klassiskt med "Humlans flykt".

L 4 Åh! Janne Lucas Persson med "Växen hallå". Efter trafikinformation så hörde jag inte riktigt, men jag tror jag fattade att det var hans andra namn som eftersöktes och det går int fint också.

L 2 Inte dåligt detta. Vi får Metallica också. "Enter Sandman".

V 6, V 8 "Tänk om jag hade en liten apa".

V 15 Här blir det lite "Lambada" med Kaoma, men nej jag dansar inte.

V 12, L 5 Detta är bra också. "Vintersaga" med Monica Törnell. Men jag föredrar den med Jerry Williams.

L 9 Alf Hambe sjunger "Kajsas udde".

L 6, V 14 Coldplay med "Viva la vida".

V 7 "The shoop shoop song (It's in his kiss)" med Cher. Från filmen Kärleksfeber.

V 11 "Tell Laura I love her". Heter den i orginal. Här Carli Tornahave, "Jag älskar dig Laura".

V 13 "Boleró" av kompositören Maurice Ravel.

L 10, L 1 Carola med "Sometimes when we touch". På svenska "När vi rör varann".


Här är det kortare:

V 9 Humlans

V 3 Flykt

L 4 Lucas

L 2 Metallica

V 6 Liten

V 8 Apa

V 15 Lambada

V 12 Monica

L 5 Törnell

L 9 Hambe

L 6 La

L 14 Vida

V 7 Cher

V 11 Tell

V 13 Ravel

L 10 När

L 1 Vi


Snabbgenomgång, nej tack. Det är ju redan löst. Så jag har stängt av och ska fortsätta dagen. då blir det andra sockerkakor. Jag väntar in Luleå som ska möta Linköping. Leeds ska spela mot Blackburn Rovers. Innan dess blir det lite skidor och andra sockerkakor som sagt.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar