lördag 25 november 2023

Melodikrysset v 47 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så var det lördag igen och snön ligger vit på marken även här. Antar dock att den inte blir långvarig. Jag ska utsätta mig för det omöjliga idag (men ingenting är omöjligt), nämligen göra två saker samtidigt. Lösa melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson och Annika Jankell som sänder från Östersund och se på damernas 10 km klassisk stil från Ruka.


L 2 Blir antagligen mycket Östersund idag då. Börjar med Ewert Ljusberg med "Lure".

L 3 "Walking on sunshine" med Katrina and the Waves.

V 7 "Gamla väg" med Titti Sjöblom. Den som i orginal heter "Country roads" med John Denver.

V 13, V 8, V 5 "Vi kommer att dö samtidigt " med Annika Norlin eller Säkert som hon kallar sig.

L 1 "Brigas Nunca Mais" med Elis Regina och Antonio Carlos Jobim i en Bossa-nova.

V 1"Hooked on a feeling" med Björn Skifs & Blåblus eller Blue Swede.

L 12 Instrumentalt "En vänlig grönskas rika dräkt" såhär i vintern.

L 6 Klara Hammarström med "Run to the hills".

L 4 Bröderna Lindqvist med "Wiggen".

V 10 Åh! "The most beautiful girl in the world" med Prince. Vi skriver in The artist.

V 9 "Vi ska gå hand i hand genom livet du och jag". Här "Dunja du".

L 11 "Stay the night" med Alcazar och en som är med där är Tess Merkel.

V 3 Kjell Höglund med "Genesarets sjö".




Kortare här:

L 2 Ewert

L 3 Katrina

V 7 Roads

V 13 Annika

V 8 Norlin

V 5 Säkert

L 1 Bossa-nova

V 1 Blue

L 12 Rika

L 6 Klara

L 4 Lindqvist

V 10 Artist

V 9 Vi

L 11 Tess

V 3 Kjell


Jag hoppar över snabbgenomgången och konstaterar att jag klarade av två saker samtidigt. Jag kunde följa skidorna och se när Ebba vann. Jag fortsätter nu dagen på bästa sätt. Ut en promenad i solen och snön innan det är dags för hockey. Luleå möter Oskarshamn. Leeds spelade igår. Det blev snöpligt oavgjort mot Rotherham.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar