lördag 11 november 2023

Melodikrysset v 45 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Nästan halvvägs in på november som har varit gråare än någonsin. Inte mycket till sol, men väldigt mycket regn. Ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson och Annika Jankell startar dagen. Som har stannat i Gävle.


V 4 Jill Johnson inleder dagens kryss med "Crazy in love".

L 2 Så får vi Mora Träsk med "Min Far".

V 11, L 3 Fortätter på pappaspåret med Cat Stevens "Father and son".

L 8, L 12,  V 9 Tomas Ledins "Här kommer den nya tiden" i specialtappning.

L 5 "Rose garden" med Lynn Anderson.

L 1 Uje Brandelius med "Grytan". 

V 1 "Uti vår hage" i en instrumental version.

L 6 Nordman med "Vandraren".

L 7 Charlie Norman med "Sju ensamma kvällar".

V 14 "Free your mind" med En Vouge.

V 10 Nu ska vi dela ut baggar utav guld, Torr är jag då. Ett potpurri från olika operor.

V 8 Take my brother away. Nä då "Take my breath away" med Berlin från filmen Top Gun.

V 13 Som avslutning blir det Lars-Åke Wilhelmsson eller Babsan med "Ge mig en spanjor".



Kortare här då:

V 4 Jill Johnson

L 2 Mora Träsk

V 11 And

L 3 Son

L 8 Tomas

L 12 Den

V 9 Tiden

L 5 Lynn

L 1 Uje

V 1 Uti

L 6 Nordman

L 7 Norman

V 14 En

V 10 Operor

V 8 Top

V 13 Babsan


Då tackar jag Gävle och tar steget över snabbgenomgången. Jag undviker att hoppa. Nu blir det andra saker. Det är ju ingen hockey, ja landslagsuppehåll. Får se om jag tittar på matchen mellan Sverige och Schweiz. Leeds möter Plymoth. Sen har äntligen Vinterstudion startat, som idag har Skidskyttepremiär från Idre.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar