lördag 30 september 2023

Melodikrysset v 39 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och snart oktober. Helt otroligt, helt otroligt! Och dags för ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V 5 Börjar med "My number one" med Helena Paparizou.

L 4, L 2 "Än en dag" från musikalen Les Miserables. Med bland andra Tommy Körberg, Gunilla Backman, Richard Carlsohn och Jan Åström.

V 4 Latin Kings med "Kompisar från förr".

L 6 Här är det signaturen till Nasse av Sven Nordqvist.

L 3 Wings med "Silly love songs".

V 2 Instrumental version av "Min soldat". Någonstans i Sverige. Men det gör detsamma.

L 11, V 10 Kent med "La Belle Epoque". Det är en grupp jag inte förstått storheten med. Jag har aldrig fastnat för dom.

V 9 Från operetten Vita Hästen. Olof Thunberg och Ann-Louise Hansson. "Det kan väl inte lille Sigismund rå för".

L 8 Och här blev den en annan häst, nämligen "Gamle Svarten". Och jag antar att han är svart då till skillnad från hästen i operetten.

V 3, L 7 Så blev det sång på tjeckiska, kul. Helena Vondrácková med "Mám Nový Vuz". Som är Whitney Houstons "I wanna dance with somebody".

L 1 Suzi Quatro med "48 Crash". Hon spelar bas.

V 12 Avslutar med Tages och "Every raindrop means a lot".



Kortare:

V 5 Helena

L 4 Les

L 2 Miserables

V 4 Latin Kings

L 6 Nasse

L 3 Wings

V 2 Min

L 11 La

V 10 Belle

V 9 Vita Hästen

L 8 Svart

V 3 Wanna

L 7 Dance

L 1 Bas

V 12 Tages


Jag friskar inte upp minnet med snabbgenomgången utan stänger av radion. Jag förbereder mig nu för något  annat. Det gör jag innan det är dags för Leeds som möter Southampton och den kan jag se idag eftersom den börjar tidigt och därmed sänds. Hinner se stor del av den innan jag byter och ser Luleå som möter Linköping. Efter det så blir det något helt annat som jag nu ska försöka komma på.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar