lördag 16 september 2023

Melodikrysset v 37 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag igen och en bra sådan som det verkar. Solen är full och jag skiner. Denna lördag som jag ser framemot. Kanske inte först och främst melodikrysset, men en trevlig start är det alltid. Idag av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


L 1 Brandsta City Släckers får inleda med sin "Kom och ta mig långt härifrån" Dom är brandmän dom.

V 7, V 4 "I got you babe" med Sonny och Cher.

L 5 "Höstvisa" med Cumulus. Så trevligt, en Eldemannare.

V 1 En klassiker och fantastisk serie. "Fawlty Towers eller Pang i bygget som svenska titeln blev.

L 3 "Blinding lights" med The Weeknd.

V 9 "It must have been love" instrumentalt.

V 15 Barbra Streisand sjunger "Don't rain on my parade".

L 14 På sin nyckelharpa spelar Åsa Jinder "Dansa mej en glädje".

V 13, L 2 Får säga klassiker om denna också. Dirty Dancing. Ja även jag har sett den ett stort X antal gånger. Jennifer Grey spelar den kvinnliga huvudrollen.

L 11 Gunnar Sandevärn spelar "Solen lyser även på liten stuga".

V 12 Samantha Ohlanders & Byalaget (feat. Sara Parkman) med "El condor pasa".

V 8 "Men säg hur blir det i morgon". Engelsk titel "Will you still love me tomorrow".

V 16, V 6, V 10 "The way you make me feel" instrumentalt.



Här blir det kort:

L 1 Brandmän

V 7 Sonny

V 4 Cher

L 5 Höstvisa

V 1 Bygget

L 3 The Weeknd

V 9 It

V 15 Streisand

L 14 Åsa

V 13 Dirty

L 2 Grey

L 11 Även

V 12 El

V 8 Will

V 16 Way

V 6 Me

V 10 Feel


Det blir ingen snabbgenomgång. Nu fortsätter den dag jag väntat på. Även om jag inte kommer vara på plats fysiskt, så kommer jag vara fysisk framför tv:n när Luleå har sin hemmapremiär i SHL som äntligen startat. Hemmapremiären är mot Timrå. Dom startade redan i torsdags, då blev det tyvärr förlust på straffar mot Oskarshamn. Leeds möte Millwall i morgon för er som även vill anteckna det.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar