lördag 2 juli 2022

Melodikrysset v 26 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Lördag igen och vädret är ok. Det är en lördag med ett melodikryss utan Anders Eldeman. Ska bli spännande att se vad Micke Cederberg bjuder på, om det blir något nytt. Så det blir nu ett melodikryss av och med Micke Cederberg.


V 13 Micke inleder sitt första kryss med Neil Young och "Heart of gold".

L 2 Ledmotivet till tv-serien Cheers eller som på svenska Skål.

V 9 Åh! Tove Styrke gillar jag. Även denna låt "Bara du och jag" som är Lili och Susies från början men Tove tolkade i Så mycket bättre.

L 5 "Får jag lämna några blommor" med Ulla Sallert.

V 6 Vi får höra "Over the rainbow och "What a wonderful world" på ukulele.

L 8 Gruppen som gjort comeback. The Ark med "It takes a fool to remain sane".

L 3 "Stand by me" med Ben E. King.

L 12 "Better to have love" med Lena Andersson. På svenska "Säg det med en sång".

V 11 Från melodifestivalen igen, precis som ovan. Denna gång Dotter med "Little tot".

V 8 "Beautiful dreamer" eller "Drömmar av silver, drömmar av guld".

L 10, V 4 "Idas sommarvisa" från Emil och griseknoen. En riktig dubbelfråga. Det klarar Micke av.

L 7 Så får vi höra Enya med "Book of days".

L 1 Avslutar med tv-serien Tre Kronor.


Lite kortare:

V 13 Neil

L 2 Skål

V 9 Tove Styrke

L 5 Sallert

V 6 Ukulele

L 8 Ark

L 3 Ben

L 12 En

V 11 Dotter

V 8 Av

L 10 Emil

V 4 Griseknoen

L 7 Enya

L 1 Tre Kronor


Jag stänger av snabbgenomgången även nu och konstaterar att det var rätt likt ett Eldemankryss ändå. Det kommer nog ta ett tag att vänja sig utan Eldemans stämma ändå. Och Micke gav nästan för mycket ledtrådar. Det var ibland nästan så han talade om svaret innan låten spelades. Vi får se hur det blir i fortsättningen. Jag fortsätter i alla fall dagen på bästa sätt med att göra det jag är bäst på.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar