lördag 25 juni 2022

Melodikrysset v 25 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och Anders Eldemans sista kryss. Lite dåligt att han inte är på plats då. Det är redan färdiginspelat. Ja ja, det är nu sista gången vi får höra Eldemans favoriter. Trevlig midsommar förresten. Att jag inte var med förra gången har sin orsak, men den tar jag inte upp här.


V 5, L 1 Börjar med en riktig dubbelfråga. Katrina and the Waves med "Sun street".

L 2 Filmad musikal. Det är musik från Grease.

V 10, L 15 "Jag har bott vid en landsväg". Ofta spelad av Eldeman. Edvard Persson sjunger förstås, från filmen Kalle spången. En riktig dubbelfråga.

L 11 Musik från Tv-serien Den vita stenen. En sten hade en viktig handling i den.

L 3 Magnus Uggla sjunger sin "Efterfest", och woh ohar precis som vanligt. Ingen Ugglalåt utan något woh oh.

V 13, L 14, L 4, V 7 En fyrdelad fråga och en riktig sådan. Zarah Leander idag igen, hon var tydligen med förra veckan också. Självklart blir det "Vill ni se en stjärna".

V 8, V 6 En riktig dubbelfråga. Då blir det med Lou Bega och hans "Mambo No.5". Som jag fick sjunga den i mina första år i Märsta. När? Var? och Hur? talar jag inte om.

V 9 Lennart Palm så klart han får vara med i Eldemans sista kryss. Får se om han återkommer sen. Han spelar hymnen till EU.

V 3, L 8 Så gick det inte längre. Vore väl för mycket begärt om han skulle klara det i sista krysset. Först Måns Zelmerlöw med "Cara Mia". Sen Lena Philipsson eller Lena Ph som Eldeman vill att vi ska skriva in. Det kallar hon sig inte längre. Fina låten "Månsken i augusti".

L 12 Alf Robertson med "Månen över Uppland".

V 12 Trombo Combo med Ace of Base "The Sign". Och det fick avsluta Eldemans sista melodikryss.

 

Kortare:

V 5 Katrina

L 1 Waves

L 2 Grease

V 10 Persson

L 15 På

L 11 Sten

L 3 Magnus

V 13 Leander

L 14 Ni

L 4 Se

V 7 En

V 8 Lou

V 6 Bega

V 9 EU

V 3 Måns

L 8 Lena Ph

L 12 Alf

V 12 Ace


Ja jag skippar snabbgenomgången även denna gång. Och ska nu se vad jag hittar på i värmen. För varmt är det, riktigt varmt. Solen är full och jag skiner.

Nu återstår det sen att se vad Melodikrysset tar vägen nästa vecka och kanske framförallt i augusti då Jankell och Gunnarsson ska ta över.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar