lördag 20 november 2021

Melodikrysset v 46 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. November är snart slut och bara en vecka till 1:advent. Den allra mörkaste och gråaste tiden just nu. Lite snö för att lysa upp hade inte skadat. Ja eller här skadar det rätt många för varje minsta snöflinga blir det kaos på vägarna. Men nu till en lördag utan snö som börjar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Jag ser massor av ställen han kan få in ABBA idag.


L 3, V 11 Börjar med en riktig dubbelfråga. Visst blev den omtalad och är det fortfarande. Och jag gillar den. Från Så mycket bättre då Magnus Uggla tolkade Olle Ljungströms "Jag och min far".

L 1 Nog brukar vi få höra det spelas dragspel.

V 6 Ingen melodi, men Titti Schultz intervjuar Leif GW Persson.

V 9 En instrumental version av "Öppna din dörr".

L 2, V 13 En riktig dubbelfråga där Kikki Danielsson sjunger "Sometimes when we touch" på svenska. "När vi rör varann".

L 10 Från melodifestivalen" Eric Gadd med sin "Vi kommer aldrig att förlora".

L 12 Nu blev den en sån här riktig Hipp Hipp fråga. Först italienska, sedan engelska och rak översättning till svenska. Det är Starships "Nothing gonna stop us now" som sjungs på italienska och ska jag översätta det sista ordet på den engelska titeln rakt av blir det now som då borde bli nu.

L 5, L 4 L 8 Lite Cha-Cha, men jag var inte danssugen. Skriver i alla fall in Spelman på taket i denna riktiga trippelfråga. "Om jag hade pengar".

V 4 Vi får höra Per Eggers som sjunger "When my little girl is smiling".

V 7 Peps Persson med "Mors lilla Olle". Den har Alice Tegnér skrivit.

V 10 Det var inte mycket vi fick höra av varje låt. Men Tommy Ekman är en hav upphovsmännen till Freestyles, Styles och Christer Sandelins låtar som spelades är i en stor kavalkad.



Kortare:

L 3 Uggla

V 11 Olle

L 1 Dragspel

V 6 GW

V 9 Öppna

L 3 We

V 13 Touch

L 10 Eric

L 12 Nu

L 5 Spelman

L 4 På

L 8 Taket

V 4 Per Eggers

V 7 Alice

V 10 Ekman


Det är avstängt. Var det någon som skrev in V 12? Ja nu blev det Ni, men ingen låt på den. Nu blir det lite Vinterstudion  och sedan bara vänta in hockey då Luleå är i Örebro för att möta just Örebro. Ingen fotboll Leeds spelar mot Tottenham i morgon. Något ska jag säkert hitta på att göra utöver detta.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar