lördag 6 november 2021

Melodikrysset v. 44 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Inne i november och det är höstlov, eller konstigt nog läslov som det numera ska heta. Kommer alltid säga höstlov ändå. Jag har faktiskt kunnat vara ledig några dagar. Men nu är det lördag och ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Det kommer antagligen bli så mycket ABBA nu när hela deras nya  album är släppt.


L 2 Robert Wells får inleda med "Nötknäpparsviten" i rocktappning.

V 7 Pjotr Tjajkovskij igen men i riktig version med Svansjön.

L 1 "If I were sorry" med Frans från melodifestivalen. Inte alls bra låt.

V 6 Det är Hans Alfredson som har skrivit texten "Jag vill ha blommig falukorv".

L 5, V 10, V 13 En riktig trippel fråga. Casanova är kvinnotjusaren. Musik av Nino Rota.

L 10 "När min vän" får vi inte höra med Monica Z, utan instrumentalt. 

V 11 Magnus och Brasse med "Bäst att ta sig ett glas" från Varning för barn.

L 9 "Roslagsvår" av Hugo Alfven. Alice Babs sjöng.

L 12 Melodifestival igen. Och nu en sån där fråga när han frågar om sista siffran i årtalet. Lina Hedlund sjunger "Victorious" från 2019, och det slutar på siffran nio.

L 3 Det sjungs på japanska antar jag "Sukiyaki". Alltså borde landet vara Japan.

V 4 Filmmusikalen Rocketman som handlar om och är låtar från Elton Johns låtskatt.

L 8 Linnea Sandahl sjunger "Your song". Även det Elton John. Så då blev det mycket Elton John på slutet. Fantasi!





Kortare:

L 2 Wells

V 7 Svansjön

L 1 Frans

V 6 Hans

L 5 Casanova

V 10 Nino

V 13 Rota

L 10 När

V 11 Varning

L 9 Hugo

L 12 Nio

L 3 Japan

V 4 Rocketman

L 8 John


Ingen snabbgenomgång. Jag har stängt av. Inte jättemycket fantasi i krysset idag. Fast det är det väl och andra sidan väldigt sällan. Dubbla Tjajkovskij efter varandra i början, och dubbla Elton John efter varandra i slutet. Nu väntar jag in hockey Djurgården har tagit sig upp till Luleå. Innan dess ska jag nog hinna ut och sedan tvätta. Fotboll och Leeds blir det förs i morgon. Man får ju vänta lite.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar