lördag 16 oktober 2021

Melodikrysset v.41 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Halvvägs inne i oktober redan. Det är lördag och dags för ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Vilken ABBA-låt spelar han idag. Eller kanske BAO, det är nästan så att det är dags för "Du är min man". Den har ju bara spelat 1343 gånger.



L 1, L 3 Börjar med en riktig dubbelfråga. En signaturmelodi. Det är dunderhonung som Bamse äter.

V 6 Så blir det Bond idag. Och jag vet inte hur många gånger han spelat "Skyfall" med Adele. Nu är det kanske den bästa Bond-låten, men ändå.

L 7 Musiken till Love Story skrevs av Francis Lai. "Where do I begin".

V 10 En tysk rockgrupp, då får vi lyssna på Münchener Freiheit. "Viel zu weit".

V 5 Skalden är som så väldigt ofta Dan Andersson. Sofia Karlsson sjöng "Till min syster".

V 3 En riktig klassiker, ja det får en väl säga. "Stand by me" med Ben E. King.

V 12 Textförfattare till Monica Zetterlunds "Sakta vi går genom stan" och många andra är Beppe Wolgers.

L 13 Signaturmelodi till Cityakuten, eller som den heter i orignal E.R.

V 4, L 9 En riktig dubbelfråga. På den skriver vi in Justin Bieber som sjunger "Deserve you".

L 11 Nog utspelar den sig på en äng. Ted Gärdestads "Klöversnoa".

L 2 Åh! Lite nostalgi. "Moonlight shadow" av Mike Oldfield.

L 8 Lennart Palm får avsluta med Christer Sjögrens "I love Europe". Jag som trodde vi skulle få höra "Carrie" eller "The final countdown". 



Lite kortare:

L 1 Dunderhonung

L 3 Bamse

V 6 Adele

L 7 Lai

V 10 Freiheit

V 5 Dan

V 3 Ben

V 12 Beppe

L 13 ER

V 4 Justin

L 9 Bieber

L 11 Äng

L 2 Mike

L 8 Europe


Jag tar som vanligt ingen snabbgenomgång utan sätter mig och väntar på hockey där Luleå är i Gävle och ska möta Brynäs. Så är det fotboll igen då Leeds möter Southampton borta. Jag kanske hinner med några saker innan dess också. Det är ju i alla fall ok väder, även om det blåser lite.

Tack så jätelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar