lördag 28 augusti 2021

Melodikrysset v 34 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så är jag då äntligen tillbaka på en lördag här med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Efter två lördagar ute på vift så sitter jag här hemma vid en datamaskin. Jag orkar inte gå in på vad äventyren har varit. Nu efter två veckor med skolstart också.


V 6 Idag börjar han med Nanne Grönwall och "Håll om mig". 

L 4 Sen blir det musik från en disneyfilm. Nämligen Fantasia.

V 13 Anders Glenmarks röst går nästan inte att ta fel på. "Vackrare".

V 12, L 10 En riktig dubbelfråga. Stig Olins "En gång jag seglar i hamn" börjar Liten blir stor ..... Men han måste göra det rätt enkelt om han ska klara det.

V 8 Ja nog drog Gösta "Snoddas" Nordgren publik skulle jag tänka. "Skogsflanören".

L 2 Så blev det finskt och "Itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini" Som på finska blir ".............. ......... ........ ........ ........ ..... ....... .........." Nä jag ska nog inte försöka.

V 4 Fantastiska First Aid Kit med sin cover på Ted Gärdestads "Jag vet en vän". Deras version är underbar. Jag töcker det. Det får ni faktiskt ursäkta.

L 7 Brittiska tv-serien En värld i krig.

V 9 "Alla tiders kräftskiva" Ja den borde äga rum i augusti.

L 1 Markus Krunegård med "Hela dagarna/hela nätterna".

L 5, L 11 Så kom den då. En dubbelfråga som inte är riktig. Först "Tre små gummor" och sedan "Vi äro musikanter". Det är så feruktansvärt dåligt detta.

L 3 Wizex med "Lite gammalt, lite nytt". Med deras nya sångerska Git Persson.




Kort och snabbt:

V 6 Nanne

L 4 Fantasia

V 13 Anders

V 12 Liten

L 10 Stor

V 8 Nordgren

L 2 Bikini

L 4 First Aid Kit

L 7 Krig

V 9 Augusti

L 1 Krunegård

L 5 Tre

L 11 Vi

L 3 Git


Det blir som vanligt ingen snabbgenomgång för mig. Jag återgår till något annat och stänger av radion. Vad något annat blir vet jag inte än. Det får bli vad det blir.

Just det. Kan rekommendera en film. Det blir alltså ett filmtips. Har ni inte sett Joker så se den. För er som har C-more så har den premiär där ikväll. Otroligt bra film.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar