lördag 7 augusti 2021

Melodikrysset v. 31 2021

 God morgon, god morgon krysskamrater. Då är det lördag och min semester närmar sig slutet. Sista veckan nu. Nu ska vi ta och se vad Eldeman hittar bland sina favoriter. L 12 blir det REM eller EMD?


V 14 Inleder med några av hans favoriter. Nina Inhammar och Kim Kärnfalk med "Om du vågar, om du vill".

L 10 Trumpetaren antar jag är Arne Lamberth. "Oh mein papa".

V 9 Här hittar vi Ada som legat med papiljotter i "Engelska flottan".

L 5 Gruppen heter Takida, en grupp som inte hör till mina favoriter. Här med "In spite of everything".

L 1, V 4 En riktig dubbelfråga. Låten "Popcorn" med gruppen som har det passande namnet Hot Butter.

V 15, V 7 En riktig dubbelfråga till. Denna gången med fantastiska Melissa Horn med "Regnet".

L 9 Hon i melodin heter Anna. "Anna du kan väl stanna" instrumentalt.

L 2, V 11, L 3 En riktig trippelfråga. Ruben Nilson har skrivit "Fimpen och tändstickan" som Fred Åkerström sjunger.

V 6 Signaturen till Teskedsgumman och där ingår tesked.

V 1 Låten "Heartbreaker" med Pat Benatar.

L 13, L 12  Så kom då en dubbelfråga som inte är riktig, och det han nu kallar tvådelad fråga. Det blir ABBA i båda svaren. Först ut "I do I do I do I do" som fick den svenska titeln med "Om och om igen", sen blev det S.O.S.

L 8 Från filmen Sea of love. Riktig bra film med Al Pacino.



Lite kort:

V 14 Nina

L 10 Arne

V 9 Ada

L 5 Takida

L 1 Popcorn

V 4 Hot Butter

V 15 Melissa

V 7 Horn

L 9 Anna

L 2 Ruben

V 11 Nilsson

L 3 Fred

V 6 Tesked

V 1 Pat

L 13 Om

L 12 S.O.S

L 8 Al


Snabbgenomgång! Då stänger jag av och slår på OS istället. Det har jag ägnat mig mycket denna sista vecka. Det blev ett snöpligt slut för fotbollsdamerna, även om silver är riktig bra. Och det där guldet kommer att komma. Nu ska hästhopplaget ta hem ett guld, för jag tror inte Maja Nilsson fixar medalj i höjdhopp, även om det vore kul. Det är ändå ett riktigt bra OS av dom svenska deltagarna, trots att vi missat några stora medaljchanser.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar