lördag 11 april 2020

Melodikrysset v.15 2020

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Det ä lördag, det är påskafton, det är melodikrysset av och med Anders Eldeman. 
Det ser ut att bli en underbar påskafton såhär långt. Kan ju bara hoppas det håller i sig. Men vi börjar att se vad Eldeman bjuder på.



V 1 "Bang a Boomerang" inleder dagens i kryss i instrumental version. Bumerang.

L 3 Kan ni tänka er att ABBA fick vara med igen. "Andante, Andante".

V 5 Gitarrspel, och visst slår han till med melodi från Djungelboken igen. "Jag vill ju va som du".

V 11, L 2  En riktig dubbelfråga. Saknade Sven-Erik Magnusson sjunger "Två mörka ögon" på spanska.

L 9, V 12 En riktig dubbelfråga igen. Beatles "Can't buy me love" instrumentalt. Och jag antar att det var Ringo Starr som spelade trummor.

L 8 Och kan ni tänka er? James Bond igen också. Fantasi. Nu är det kanske den bästa Bond-låten av alla, nämligen "Skyfall" med Adele. Den klart bästa Bondfilmen av alla också om ni frågar mig.

L 1, V 7 En riktig dubbelfråga igen. Bruce Springsteen (åh, han är bra, jag ha sett alla hans filmer). Här sjöng han inte, men det var hans "Born in the USA".

L 5 Johanna Jansson kallar sig Dotter. Här med "Cry".

V 6 Det var inte svårt att lista ut att signaturen skulle komma från Tre kronor.

V 13 "Hurtful" med Erik Hassle.

L 10 Aldrig på en söndag.

L 4 Så får även Evert Taube vara med. Det var ju roligt. Och visst blir det väl göken. "Vals i gökottan".




Här blir det kortare:

V 1 Bumerang
L 3 ABBA
V 5 Djungelboken
V 11 Sven-Erik
L 2 Magnusson
L 9 Me
V 12 Ringo
L 8 Adele
L 1 Bruce
V 7 USA
L 5 Dotter
V 6 Tre
V 13 Erik
L 10 En
L 4 Göken

Som vanligt stänger jag av radion, för någon snabbgenomgång orkar jag inte höra. Inte ens om han rättar sig med sin felsägning av Dotter. Då det inte var årets låt av henne som spelades.

Nu fortsätter påskafton och den kommer även att sluta på något sätt så småningom. Hur den ser ut har jag inte framför mig än. Men den blir nog bra, lugn och skön.

Ta hand om er.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar