lördag 18 april 2020

Melodikrysset v. 16 2020

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Lördag igen och solen lyser bakom molnen. Ändå helt ok väder. Dagen börjar med melodikrysset av och med Anders Eldeman. Är det så att vi kan få lite James Bond igen?



L 4 "Händerna mot himlen" med Petra Marklund inleder dagens kryss.

V 4 Åh! Humle och Dumle. Moss, Moss!

V 7 "The Rose" spelas instumentalt.

L 1, V 9 En operett blir en riktig dubbelfråga. Operetter som jag är så bra på. Fågelhandlaren av Carl Zeller.

V 1, L 3 En riktig dubbelfråga igen. "Titta, titta där" instrumentalt. Fröken och elev.

V 10 Klassisk musik och det är från Aida.

L 9 Zara Larsson sjunger sin "Don't worry about me".

L 2 Så tog vi oss till Överby.

V 6 Operett igen. Den tredje idag. Jan Malmsjö är greve i operetten Glada Änkan.

V 8 Lobo med "Me and you and my dog namned Boo".

L 5 Avslutar dagens kryss med Britney Spears "Make me" Ft G-Easy.



 
Snabbt och kort:

L 4 Marklund
V 4 Moss
V 7 Rose
L 1 Fågelhandlaren
V 9 Zeller
V 1 Fröken
L 3 Elev
V 10 Aida
V 9 Zara
L 2 Överby
V 6 Greve
V 8 Lobo
L 5 Spears

Han avslutar med att berätta hur ett melodikryss går till att göra. Att det oftast kan bli så fantasilöst då.
Ja ja nog om det. Jag har stängt av radion och låter lördagen löpa vidare. Löpa ska inte jag göra. Det tycker jag är så fruktansvärt tråkigt. Tränar på annat sätt genom en utmaning som jag tagit mig an.

Det fortsätter att vara sporttomt, men det är bara acceptera.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar