fredag 4 december 2015

Idol!

Som vanligt röstar svenska folket helt åt skogen. Fast samtidig är jag väldigt glad. För tvåan kommer alltid gå längre och göra det bättre. Jag har inget emot Martin som sångare. Han sjunger bra, men är ingen artist. Det kommer bli som det brukar. Han gör skivan och sen försvinner han. Amanda däremot är en artist. Hon sjunger bra, behärskar allt och kan ta en scen, vilket jag tycker krävs. 
Om jag säger såhär. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå och se Martin, däremot Amanda. Hon kommer med stor sannolikhet att erövra världen. Ja jag tror jag är beredd att säga världen.
Att Simon åkte ut först av finalisterna är ännu mer ofattbart. Det är också en artist så långt ut i fingerspetsarna man kan komma. Så jag hade lätt velat se Simon och Amanda göra upp om det. 

Som avslutning kommer jag ställa en fråga till er. Vem tror ni kommer sälja mest skivor och toppa flest listor av dessa finalister? 

Jag slår vad om att två av dom kommer sälja mer skivor och toppa fler listor än Martin.

Martin vann för att Robinson-Leif hade lovat att emigrera till Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar