onsdag 2 december 2015

Ett paket julkaffe helt gratis!

Efter jobbet gick jag till Willys för att handla lite. Det sista jag gjorde var att titta om dom av någon anledning hade fått in Zoegas julkaffe, men varför skulle dom. De som aldrig haft det någonsin. Jag blev chockad. Det fanns ju där, en liten kartong. Norpade ett på en gång och gick till snabbkassan för att betala mina varor.


Började med julkaffet. Trodde jag inte kunde bli mer chockad, men det blev jag. Varan finns inte registrerad i vårt register och kommer inte att läggas till på kvittot. Tryck på fortsätt. Jag la ner det i kassen och fortsatte. De andra varorna lades ner och betalades. Jag kunde gå ut och hem med ett paket julkaffe utan att ha betalat för det. 
Så egentligen hade dom inte kaffet alltså, trots att det fanns där. Dom får skylla sig själv. Jag gick nöjd hem. Tycker också att det inte är mer än rätt som jag har jagat det över hela Stockholm.

1 kommentar:

  1. Den vuxne mannens omskrivning för att rättfärdiga snatteri.

    SvaraRadera