lördag 14 oktober 2023

Melodikrysset v 41 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Tänk att det blivit lördag igen. Som jag brukar säga även om orden inte är från mig. Tiden går, alla andra tar bilen. Nu ett melodikrysset av och med Anna Charlotta Gunnarsson.


V 1 Börjar med The Supremes "Baby love".

L 2, L 12 Elaine Paige sjunger "Memory" från musikalen Cats.

V 6 Linnea Henriksson med "Två delar".

L 4 "Pack up your troubles" med The Andrew Sisters & Dick Haymes. På svenska heter den "Lägg dina sorger i en gammal säck".

L 7 "Rövarnas letarvisa" med Anders Lundin.

L 1 "Se på mig" fast på isländska.

L 3 Mae West med "A guy what takes his time".

V 9 "Brass in pocket" med Pretenders.

L 10 Beatles med "Yellow submarine". Det är Ringo Starr som sjunger och han spelar trummor.

V 11 "Dancing on my own" med Calum Scott. Föredrar orginalet med Robyn.

L 5 "Mamma vet bäst" från Trassel. Sjungs av Charlott Strandberg.

V 13 Låten heter "Amor" John Scott Trotter.

L 8 Avslutas idag med David Bowie och "Space Oddity.



Här blir det kort:

V 1 Supremes

L 2 Paige

L 12 Cats

V 6 Linnea

L 4 Säck

L 7 Anders

L 1 Se

L 3 Mae

V 9 Pretenders

L 10 Trummor

V 11 Calum Scott

L 5 Charlott

V 13 Amor

L 8 Space


Inte dags för snabbgenomgången för min del. Jag kommer nu att göra annat. Och utöver det så blir det hockey då Luleå möter Växjö. Leeds spelar inte eftersom det är landslagsuppehåll.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar