lördag 4 mars 2023

Melodikrysset v 9 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Så var det lördag igen och sportlovsveckan här går mot sitt slut. Även om jag inte haft lov. Solen är på väg fram och det kommer bli en bra dag. Ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson startar dagen.


V 7 Inleder med Jerry Williams och "Did I tell you".

V 10 "Gabriellas sång" från Så som i himmelen. Sjunger gör Helen Sjöholm. Så blev det lite Py idag också på sätt och vis.

L 2 "Lambeth walk" spelas.

V 1 "A, Ask" Majas Alfabetssånger. Handlar alltså om alfabetet.

L 11 Vi fick "Ooa hela natten" på finska.

V 6 Wolfgang Amadeus Mozart och en av hans alla symfonier.

L 5 Åh! "Jimmy Dean" med Troll.

L 4 The Dubliners med "Whiskey in the jar". Dom är från Irland där invånarna kallar landet Eire.

V 12, L 3 Pernilla Andersson sjunger sin "Koltrast vid Haväng".

V 9 Thelma Huston "Don't leave me this way".

L 8 Lennart Palm får vara med även när Eldeman har slutat. Han spelar "Diggi loo Diggi ley".

L 9 Wow! Avslutar på bästa sätt med ZZ Top och "Sharp dressed man".



Kortare:

V 7 Jerry Williams

V 10 Sjöholm

L 2 Lambeth

V 1 Alfabetet

L 11 Hela

V 6 Amadeus

L 5 Troll

L 4 Eire

V 12 Pernilla

L 3 Andersson

V 9 T H

L 8 Loo

L 9 Top


Ingen snabbgenomgång. Jag går direkt över på dagens sysslor när detta är löst. Det blir lite skidor på längden och det stundande VM:et. Sen hinner jag inte se så mycket hockey. Då Luleå möter Örebro. Lite fotboll då Leeds möter Chelsea. Sen ska jag nämligen iväg och se First Aid Kit i Globen. Ja jag säger det och kommer alltid att göra det.

Tack så jättelänge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar