lördag 21 januari 2023

Melodikrysset v 3 2023

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag det är melodikryss. Det är lite småkyligt och frostigt. Ett melodikryss av och med Anna Charlotta Gunnarsson inleder dagen.


V 9, L 3 Vi inleder med "Jag ger dig min morgon" fast i orginal med Tom Paxton.

L 2 En ikonisk artist, ok. Arja Saijonmaa. Vet inte om jag ger på att skriva finska titeln.

L 9 Lena Andersson slipper jobba i "Söderjäntans söndag".

L 14 Sanne Salomonsen och andra danska artister med "Den jeg elsker, elsker jeg". Upplysning om Aids.

V 1, V 12 Margareta Kjellberg i en polka. "Kökspolka".

L 10 Anna Kendrick med "Cups".

L 7, V 10 Vi får höra Charlie Chaplin sjunga "Nonsense song".

L 4 Nationalsången till EU skulle en kunna säga. Beethovens 9:onde symfoni.

V 11 Men snälla jag kan inte franska. "Blå, blå är kärleken". Blir väl kanske "Bleu, Bleu".

L 5, L 8 Ace of Base med "The sign". Syskonen Berggren, Malin, Jenny och Jonas.

V 15 "Uti en skog på berget Ida" från operan Sköna Helena.

L 6 Låten framförs på estninska.

L 13 Avslutar med Ale Möller.




Kortare:

V 9 Jag

L 3 Ger

L 2 Arja

L 9 Jobba

V 14 Aids

V 1 Margareta

V 12 Polka

L 10 Cups

L 7 Charlie

V 10 Chaplin

L 4 EU

V 11 Bleu

L 5 Ace

L 8 Malin

V 15 Helena

L 6 Estniska

L 13 Ale


Jag stänger av som vanligt och väntar in dagen för att se hur den blir. Vad jag vet är Skidskytte, Längdskidåkning. Ja jag tittar på tv. Det är för lite snö för att kunna utöva det här och något gevär har jag dessutom inte licens på. Sen blir det hockey, och nu måste Luleå börja vinna för att inte åka ur SHL. Ja så illa är det nu. Idag möter dom Linköping. Leeds spelar först i morgon.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar