lördag 26 februari 2022

Melodikrysset v 8 2022

 God morgon, god morgon krysskamrater. Det är lördag och ett melodikryss av och med Anders Eldeman igen. Det närmar sig sportlov här, ja nästa vecka faktiskt. Jag kommer dock jobba som vanligt. Denna dystra tid då den maktgalna idioten Putin slagit till. Vi stöder Ukraina och hoppas Putin försvinner för gott.


L 8 Ja om det här blir bästa skivan idag, vet jag inte om jag vill fortsätta. Thor Modéen sjunger "En äkta Mexicanare".

V 8 Han brukar spela Tre Kronor ganska ofta.

L 9 Så får vi lite Eros Ramazzotti med "Cose della vita".

V 14, L 2 Så kom då en dubbelfråga som inte är en dubbelfråga. Nu sa han inte ens tvådelad fråga, utan just dubbelfråga. Skämmes! Först ut Rossini. Från Barberaren i Sevilla. Sen blev det Felix Mendelsohn med Bröllopsmarchen. Ska det vara så svårt att dela upp dessa frågor!

V 7 Det här är det bästa så här långt. Och inte första frågan. Dusty Springfield med "Son of a preacher man".

L 3 "Balladen om briggen från Blue Bird av Hull" spelades av Ulrik och Mikael Neumann. Så fick vi lite Taube också. Det var väl trevligt.

L 1, V 5, V 11 En trippelfråga om Arvingarna. Sångaren, eller jag nu sjunger alla. Men jag antar att det är Casper Janebrink, "I do" delvis skriven av Nanne Grönvall.

L 10 Så får Nanne vara med igen då. Nu på sång. Gruppen hon var med i då som framförde "Den vilda" hette One More Time.

L 12 "Bel Ami" spelas instrumentalt. 

L 13 Linda Bengtzing är en riktig favorit hos Eldeman. "Jag ljuger så bra". Och vi ska skriva in sista siffran i årtalet med romerska siffor. 2006 (MMVI) alltså.

L 4 Musik från musikalen Annie. "Tomorrow" spelades.

L 6 Denna har han spelat rätt många gånger. Mycket melodifestival som vanligt. Jag gillar inte så förtjust i dessa Bamselåtar heller. Det är Sareks "Genom eld och vatten" som gjorts om till Bamsetext.


Lite kortare:

L 8 Thor

V 8 Tre

L 9 Eros

V 14 Rossini

L 2 Felix

V 7 Springfield

L 3 Briggen

L 1 Casper

V 5 Janebrink

V 11 Nanne

L 10 One

L 12 Ami

L 13 VI

L 4 Annie

L 6 Eld


Det blir ingen snabbgenomgång. Det blir Viaplay Vinter med längdskidor. Önskar ändå att SVT fick ha det. Sen är det fotboll, Leeds möter Tottenham och även hockey då Luleå möter Leksand. Måste ju även ut på en promenad i solen. Hur ska jag hinna?

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar