lördag 13 juni 2020

Melodikrysset v 24 2020

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Då är det sommarlov för hela Sverige och som det börjar. Kanonväder. Vi avslutade redan i onsdags. Nu fortsätter jag och jobbar en månad till innan semester. Det är lördag och ett melodikryss av och med Anders Eldeman startar dagen. Får vi höra Carola idag igen?



V 7 "Oslagbara" med Niklas Strömstedt inleder dagens kryss.

L 2, L 5 En riktig dubbelfråga till en början. Det får bli en grönmålad båt.

V 4 Här skriver vi in B-B King. "She's my baby".

V 12 Nä men vad trevligt med "Guldet blev till sand". Den har han ju aldrig spelat förr.

L 1 Men vad händer? Först Deep Purple sen Black Sabbath och nu Metallica. Han får nog göra en virustest. Inte för att jag klagar. "Jump in the fire".

V 8 "Hon är sexton år idag" med Flamingokvintetten.

L 6, V 1 En riktig dubbelfråga igen. Veronica Maggio med "Fiender är tråkigt".

L 3 Anna Netrebko sjunger text av Henrik Ibsen.

V 10, V 11 Så ja, en riktig dubbelfråga till. Vad då gammal MTV-stjärna? Undra vad Billy Idol säger om det. Här med "Dancing with my self". Jag har sett honom liv, det ni! Riktigt bra faktiskt.

L 9 En fiol. Taube förstås.

V 13 Doris Day med "Everybody loves a lover". Som blev "Den som glad är" på svenska.


Lite kortare:

V 7 Strömstedt
L 2 Grönmålad
L 5 Båt
V 4 B-B
V 12 Sand
L 1 Metallica
V 8 Flamingo
L 6 Veronica
V 1 Maggio
L 3 Ibsen
V 10 Billy
V 11 Idol
L 9 fiol
V 13 Glad

Som vanligt blir det ingen snabbgenomgång hos mig. Jag går direkt ut och njuter av vädret. Och sen när jag njutit klart ska jag njuta lite mer. Sen ska jag inte göra någonting och blir jag inte klar fortsätter jag i morgon.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar