lördag 1 februari 2020

Melodikrysset v 5 2020

Ja godmorgon, godmorgon krysskamrater. Jag ber om ursäkt för att jag inte var med er förra lördagen och inte hann jag uppdatera och meddelade det heller. Nu är jag i alla fall på plats denna första lördagen i februari. Ja det är första februari också. Men ingen vinter i sikte. Får se hur mycket festival det blir nu när tjottaballongen drar igång.



L 15 Idag börjar han med Dean Martin och "Everybody loves somebody".

V 17, V 9 Det är tur han spelar samma klassiska låtar hela tiden. "Finlandia" av Jean Sibelius. Det gjorde en riktig dubbelfråga.

V 11, L 7 "Änglamark" av Taube förstås. En riktig dubbelfråga igen då Lisa Nilsson sjunger. Han sa att han hade många dubbelfrågor. Det kan inte sluta bra.


L 4, L 2 Han lyckas en gång till i alla fall. Jussi Björling sjunger och Carl Sjöberg har skrivit "Tonerna".

V 3 Här skriver vi in djur.

L 5 Lisa Ekdahl sjunger med Rod Stewart. Den rösten går inta att ta fel på. Ja inte Lisas heller, men nu fick vi hennes namn ändå. Låten heter "Where or when".

V 8 Tv-serien Nord och Syd. Vem såg inte den?

L 12 James Bond igen. Antagligen bästa bondfilmen, och kanske bästa bondlåten. Filmen och låten heter "Skyfall". Adele gör den förträffligt fantastiskt.

V 16, V 18 Och där tog det stopp med riktiga dubbelfrågar. Visste väl det. Det är så fruktansvärt svårt fortfarande och kommer nog alltid att vara. Första Sällskapsresan då Stig-Helmer reser med Ole Bramserud. Sen från Disneys Askungen och vi skriver in Gus.

L 1. L 10 Musikalen Chess. "Anthem" med Tommy Körberg och Björn Ulvaeus är en av upphovsmännen tillsammans med tro det eller ej Benny Andersson.

V 6, V 13 Så många ord så det måste bli så. Nä du kan nog göra riktiga dubbelfrågor för det om du nu behöver det. Eller vänta, det kan du inte. Först ut Steven Spielbergs film Hajen. Sen "Jag är ute när gumman min är inne". Tänk att det ska behövas att göras på detta sätt för att få fram är. Sen var det väl inte länge sedan han spelade denna visan heller.

V 14 Josh Groban sjunger "You raise me up".



Kortare:

L 15 Dean
V 17 Jean
V 9 Sibelius
V 11 Lisa
V 7 Nilsson
L 4 Jussi
L 2 Sjöberg
V 3 Djur
L 5 Rod
V 8 Syd
L 12 Adele
V 16 Ole
V 18 Gus
L 1 Chess
L 10 Ulvaeus
V 6 Hajen
V 13 Är
V 14 Groban

Någon snabbgenomgång vill jag absolut inte höra, så radion är avstängd. Det gick inte bra för honom idag. 
Jag tar och väntar in dagens matcher. Leeds möter Wigan hemma på Elland Road och Luleå har åkt ner till södra Sverige för att möta Malmö. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar