lördag 4 januari 2020

Melodikrysset v.1 2020

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Idag är det ännu en lördag och ett nytt år. Det första melodikrysset för det nya året 2020. Nu tror jag inte Anders Eldeman har lärt sig något för det. Vi får se.


L 2 Årets första kryss börjar med Eva Dahlgren med "Säg mitt namn".

V 6 Klar till drabbning.

L 4 "Just a gigolo" med Louis Prima.

V 9 Ett klassiskt stycke "Also sprach Zarathustra".

V 5, V 7 En riktig dubbelfråga. "Swing it magistern". Skriven av Hasse Ekman.

L 8, L 10 Och en riktig dubbelfråga igen. Mikael Neumann sjöng "Trubbel" av Olle Adolphson på danska.

V 13 Paul McCartneys "Ebony and Ivory".

V 1, L 3 Ännu en riktig dubbelfråga. Andreas Kleerup ligger bakom Robyns "With every heartbeat".

L 1 Så kommer då "Nocturne" eller "Sov på min arm" Så vi skriver in kudde.

L 12 Här får vi inte höra Jacques Brel, men det är hans melodi. "Här Eva-Britt Strandberg med "Amsterdam".

L 11 Jolly Bob.

V 11 Åh underbara Zillah och Totte. Cecilia Ustav är buktalare. Var faktiskt dom som gjorde så att jag vill lära mig buktala och faktiskt gör det nu (lite i alla fall).




Lite kortare:

L 2 Eva
V 6 Drabbning
L 4 Prima
V 9 Also
V 5 Magistern
V 7 Ekman
L 8 Mikael
L 10 Olle
V 13 Ebony
V 1 Kleerup
L 3 Robyn
L 1 Kudde
V 12 Brel
L 11 Bob
V 11 Buktalare

Så när då radion är avstängd så börjar helt andra saker. Saker som att titta på Vinterstudion med Tour de Ski och sedan hockey såklart. Luleå tar emot Linköping och så är det lite JVM på det. Dagen kommer att flyta på.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar